Uitgangspunten
De opleiding BATS Bio-Psycho-Sociaal
kinesioloog realiseert de
onderwijseindtermen via een gefaseerde
programmering, die een geleidelijke
opbouw van de gewenste beroepshouding
oproept. Het organiserende principe voor
de indeling van de leerstof is tot nu
toe sterk beïnvloed door de keuze voor:
* part-time onderwijs; * modulair
onderwijs; * een
thematisch-interdisciplinaire aanpak; *
ervaringsgericht onderwijs.
Wij leiden op tot professioneel BATS
Bio-Psycho-Sociaal kinesioloog®, passend
binnen het Beroepsprofiel Natuurlijke
genezer, die op een verantwoorde
wijze zelfstandig
complementair in de
gezondheidszorg kan functioneren.
Accreditering verleend door
F.O.N.G. (Federatie Onderwijs
Natuurlijke Geneeswijzen) en
beroepsverenigingen V.B.A.G.
(Vereniging ter Bevordering van
Alternatieve Geneeswijzen), V.N.T.
(Vereniging Natuurgeneeskundig
Therapeuten) L.V.N.G. (Landelijke
Vereniging Natuurlijk Genezers). VNT en
LVNG zijn gefuseerd vanaf november 2019
tot L.V.N.T. (Landelijke Vereniging
Natuurgeneeskundige Therapeuten).
De professionele BATS
Bio-Psycho-Sociaal kinesioloog® zult u
echter niet alleen in deze sector van de
Complementaire Zorgverlening
aantreffen, maar ook binnen o.a.
onderwijs, beroeps- en
studieadviesbureaus, human resource
management, interim-management; enz.
De opdrachten, die het uitgangspunt voor
het leerproces van de studenten vormen,
zijn zoveel mogelijk ontleend aan
relevante thema's uit de werkvelden
waarvoor de studenten worden opgeleid.
Hierbij wordt met name voor de
ontwikkeling van de gewenste
beroepshouding gewerkt aan het proces
van persoonlijke transformatie –
de persoonlijke ontwikkeling en
spirituele groei.
Slechts door je 'filosofie' te zijn, zul
je je filosofie kunnen uitstralen.
"Bezield en Verrukt van het leven dat we
leven, maakt dat we niet over het leven
'nadenken', we ZIJN het
leven".
|
Vormgeving beroepsvoorbereiding
In de opleiding wordt de integratie van
theorie, praktijk, persoonlijke
ontwikkeling en spirituele groei van
groot belang geacht voor een goede
beroepsvoorbereiding van de studenten.
Het is om die reden één van de
uitgangspunten van het onderwijsbeleid.
Dit blijkt o.a. uit de keuze voor
ervaringsgericht onderwijs en de
belangrijke plaats die het
praktijkonderwijs in het gehele
onderwijsprogramma inneemt. Veel tijd
wordt ingeruimd voor het praktisch met
elkaar werken, stages, werken met
cliënten in b.v. speciale projecten.
Studenten krijgen door de inrichting van
het opleidingsprogramma ruimschoots de
gelegenheid zich te profileren naar de
markt c.q. binnen een zelf op te starten
praktijk.
|